„Świat bez raka piersi nie istnieje. A mógłby” – pod takim hasłem rozpoczęliśmy kampanię reklamową dotyczącą profilaktyki raka piersi.
Idealny świat, w którym rak piersi nie istnieje jest jak najbardziej możliwy. Niemal wszystkie przypadki wcześnie wykrytych zmian w piersiach są wyleczalne. Celem kampanii jest nakłonienie kobiet, w tym w szczególności kobiet młodych w wieku 16-35 i w przedziale wiekowym 35-50, do systematycznego samobadania piersi od 16 roku życia i zachęcenie do kontaktu z lekarzem rodzinnym lub Zachodniopomorskim Centrum Onkologii po wykryciu jakichkolwiek zmian.
„W tym roku „Lions Club Szczecin Jantar” oraz „Regionalna Fundacja Walki z Rakiem” przy Zachodniopomorskim Centrum Onkologii – inicjatorzy kampanii, poprosili nas o nieszablonowe podejście do kampanii o profilaktyce raka piersi – mówi Piotr Krężel z 24fps, autor kampanii – nie chcieliśmy epatować strachem przed rakiem, ani tworzyć kampanii stricte informacyjnej. Dlatego zdecydowaliśmy się opowiedzieć w filmie historię idealnego świata, w którym kobiety nie mogą powstrzymać się od samobadania piersi i w którym rak piersi praktycznie nie istnieje. Niemal wszystkie przypadki wcześnie wykrytych zmian w piersiach są uleczalne, nie jest to więc science fiction – ale świat, który mógłby istnieć, gdyby kobiety rozpoczynały samobadanie od 16 roku życia i kierowały się do lekarza rodzinnego lub przyszpitalnych przychodni po wykryciu jakichkolwiek zmian.”
Oprócz produkcji filmu 24fps było odpowiedzialne także za zbudowanie landing page swiatbezraka.pl
Kampania została sfinansowana z budżetu Województwa Zachodniopomorskiego oraz środków własnych Zachodniopomorskiego Centrum Onkologii.
PL
21 dni
14 października, 2019